Profiel Dittrich

Sat Jan 25 10:26:43 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> schreef:
>Ik heb eens de mails en berichten over Dittrich van de laatste vijf
>jaar gebundeld en doorgekeken. Algemene indruk: een man die nogal
>eens zwabbert in mening.

 Dehemelzijdank...

 Zwabberen (zijn voorganger zwabberde nooit) beschouw ik als zeer
 positief. Men probeert eerst eens 'dit' en dan weer 'dat' totdat
 het hoe-en-wat vanzelf boven komt drijven. Fouten maken is beslist
 niet erg (de grootste fout van z'n voorganger is dat die beslist
 geen fouten wilde maken en als gevolg daarvan geen kant meer op
 kon), nooit op een fout/standpunt terugkomen wel.

>Kortom, Bakker en Van der Laan zullen Dittrich nauwlettend in de
>gaten moeten houden.

 Bert Bakker was uiteraard ook een goed opvolger geweest. Zelf be-
 grijp ik geen snars van dat voortdurende gedweep met Van der Laan.
 Die moet de hoge verwachtingen eerst maar eens waarmaken en ik heb
 zo m'n twijfels of ze daartoe wel in staat is. Ze is zo vreselijk
 onrustig (net als Boris 2); ik heb zo iets van 'kalm nu maar en ga
 eerst nu eens wat lezen voordat je iets zegt...'

>Al met al krijg je de indruk van iemand die nog wel eens van stemming
>wisselt, weinig zelfkritiek uit op te spontaan geuite dwaze gedachten,

 Wellicht is het dat wat mij zo aanspreekt. Boris 1 heeft al gelezen
 en improviseert daar vervolgens wat mee. En een beetje creativiteit
 kan D66 wel gebruiken.

 Ik ben ik elk geval in m'n nopjes...  :-)