(Online) stalken

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jan 24 04:28:26 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik,

Ieder muijsje heeft zijn staartje. Als poes Hein van huis is, dansen de
muisen. Ik heb al eerder proberen aan te geven, dat ik me in je continue
herhaling van dezelfde argmenten op deze lijst niet kan vinden.

Ik citeer bijvoorbeeld:

>Is dat zo? *Hein* voelt zich waarschijnlijk wel intellectueel
beschadigd - omdat ik hem voor 'moreel defecte clown' uitmaak<

Nu vraag ik me af, wat je onder een clown verstaat. Er zijn diverse
variaties mogelijk. Sommigen kunnen op een uiterst humoristische wijze de
tragiek van het leven weergeven. Een mooie scene zou kunnen zijn: iemand wil
per se doorgaan met poep en pies, en een ander wil dat niet. Je krijgt er
iedere circus vol mee, maar nooit sympathie. Uiteindelijk lopen de
toeschouwers weg. En dan sta je daar met je emmertje met stront. Mijn
advies: oefenen voor de volgende sessie: gooi het over je eigen hoofd.

En dan is Hein ook nog moreel defekt: alsof de bobine van een auto het niet
meer doet.
Ik ben nieuwsgierig naar jouw definitie van moreel in dit verband. In
Utrecht hebben we een Moreelse Park, maar dat is benoemd naar de architect
ervan, en niet zozeer naar de hoeririge activiteiten, die er ooit plaats
vonden. Tussen Ir. en praktizant bestaat er toch een moralistisch verschil.
En wat is nu precies het defect van Hein: dat hij niet wil inzien, hoe
briljant jij je notulen hebt geschreven, of dat hij tot in eeuwigheid met
jou moest blijven bekvechten op dat gedateerde netje, omdat hij de enige
was, die jouw niveau had?

Kom je daarom tot 400 keer ( de rest is niet geteld, John Frederikstad is
dood) terug op het zelfde?

Groet,

Tjerk