CDA/VVD/LPF

Jasper Diekema jasper.diekema at WANADOO.NL
Fri Jan 24 00:05:39 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tsja mensen, de komende maanden wordt het interessant voor de liefhebbers
van politiek handwerk en onderhandelen. Ik voorspel toch het volgende: CDA
zal uiteindelijk gedwongen worden om met de PVDA te gaan auwehoeren,
Balkenende zal het zo uitonderhandelen dat ze er uiteindelijk niet uitkomen.
Dan zal de CDA moeten gaan kijken naar de VVD en de LPF.. En het leuke is
dan dat de VVD en misschien nu ook de LPF met een nieuw strategisch akkoord
op de loop zullen gaan en Balkenende helemaal zullen inpakken.. M.a.w. zoals
iedereen al concludeert en ziet zit Balkellende gevangen in zijn eigen
web.... Enerzijds PVDA uitsluiten, anderzijds "betrouwbaarheid van
uitspraken vooraf" richting VVD en LPF.
OF denken jullie dat Balkenende zal zwichten voor de publieke druk en de
druk van de linker vleugel binnen het CDA.

Een andere optie is natuurlijk dat hij er straks helemaal niet uitkomt en de
PVDA wordt gevraagd, en dan wordt het pas echt feest in de tent!:-) Maar
goed zover zal het niet komen hoop ik...

Een ding hoop ik in ieder geval niet dat D66 zich alsnog laat verleiden in
een coalitie met het CDA.. Mochten we ooit nodig zijn voor een of andere
coalitie: laat het dan maar Paars 3 zijn.. of is dat getalsmatig niet
mogelijk? Maar dit zou alleen een optie zijn wanneer het land roept.

42
28
6
---