Betreft van den Muijzenberg

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Jan 22 13:40:32 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geachte leden van deze discussielijst.

Aangezien de Heer van den Muijzenberg naar mij een ongevraagd cc.tje stuurde van een aanval op mijn persoon via deze lijst, heb ik me voor een korte wijle geaboneerd om een reactie te geven.
Reden: Er zijn inmiddels nieuwe mensen op deze lijst, ook nieuwe leden van D66, en ten aanzien van hen voel ik de behoefte me te verweren tegen de grove persoonlijke aanvallen van de Heer van den Mijzenberg in de richting van mijn persoon. Een politiek actief mens is nu eenmaal kwetsbaarder dan een gemiddeld burger.

In de eerste plaats neem ik het Henk Vreekamp kwalijk dat hij steeds opnieuw het vuurtje opstookt. Hij weet precies welke Muijzeniaanse pavlov-reactie hij veroorzaakt  bij bepaalde woorden en/of onderwerpen. Hij doet dus bewuste pogingen Muijz te activeren. Hetgeen ook gelukt is.

Ik dien tegen deze handelwijze een motie van afkeuring in.

Dan de Heer van den Muijzenberg zelve.

Ten eerste stapt de man volledig van het vigerende ondewerp af met zijn redeloze tirade tegen mijn persoon. Dat is schending 1 van de fatsoensnormen van een discussielijst.

Ten tweede speelt hij de man (die niet eens geabonnnerd was, dus zich niet kon verweren) en niet de bal. Teken van zwakte en een tweede schending van de fatsoensnormen van een discussielijst.

Ten derde blijkt de man niet te leren en niet te kunnen luisteren. Er is één aangifte tegen hem gedaan, niet wegens stalken maar wegens smaad en/of laster. Verder is door de politie regio Amstelland onderzocht of een klacht tegen hem wegens stalking kans van slagen had. Die klacht is nooit geformaliseerd.

Opnieuw maakt de man zich thans schuldig aan smaad/laster door mij te betichten van wangedrag en slecht bestuurdersschap. Op elk terrein waarin hij dit eerder heeft gedaan is hij door de feiten gelogenstraft, niettemin gaat hij door. De aangifte behelsde de publieke uiting van de Heer van den Mijjzenberg dat ik geen bestuurder meer was van de stichting, ten tijde van een strategisch bestuursbesluit. Hij betichte me dus indirect  van valsheid in geschrifte. Toen ik aantoonde dat ik wèl bestuurder was, mèt bewijsmiddelen, trok hij zijn beschukldiging schielijk in. Vervolgens verzon hij een nieuwe list, en meende hij dat ik statutair hàd moeten aftreden. Die merkwaardige visie weerlegde ik met de statuten zelf. Er bleef dus niets over van zijn aantijgingen.

Dan de foto van mijn woning op het open gedeelte van internet. De Heer van den Muijzenberg heeft een fotoserie van mijn woonomgeving op het internet geplaatst, waarbij op enige afstand mijn woning zichtbaar is, met de impliciete op mij gerichte dwang een wandeling te maken naar de kamer van Koophandel. Daar wilde de Heer van den Muijzenberg, blijkens zijn uitingen, mij naartoe bewegen, en hem leek dit een gepaste wijze mij daartoe te onder druk te zetten. Ik heb deze handelwijze als een weerzinwekkende inbreuk op mijn persoonlijke levenssfeer ervaren, en dat ook openlijk tegen hem gezegd. Kennelijk is deze uiting mijnerzijds aanleiding om steeds opnieuw te gaan zeiken over deze kritiek op hem. Echer, ik behoud mij het recht voor kritiek te uiten op mensen die mij trachten te beschadigen of mijn politieke werk trachten te diskwalificeren.

Deze lijst faalt op het terrein van correctie op deze handelwijze.Jullie laten de Heer vdM gewoon zijn gang gaan en laten Henk Vreekamp ongestoord zijn intrigantenwerk verrichten. Als u, leden van deze lijst, het toelaat dat een partijgenoot door een gast op deze lijst wordt uitgemaakt voor "moreel defecte clown" en "niet geschikt voor  een politieke functie", dan schiet ook u tekort. Bepaalde grenzen moeten worden bewaakt, het staat zelfs in ons partijprogramma.

Als de lijstbeheerder niet ingrijpt, dan moeten de leden het zèlf doen.

(-Persoonlijke toelichting, dus subjectief: --De Heer van den Muijzenberg ervaar ik als een uitermate rancuneus mens. Zijn haat en rancune verklaar ik uit zijn gekwetstheid, hij is namelijk naar eigen zeggen als kind misbruikt door een stiefvader (zie: http://www.web.nl/gids/Welzijn_en_Gezondheid/Seksualiteit/Seksueel_geweld/ ). Deze rancune heeft hij op mij geprojecteerd, aangezien ik, naar mijn idee, voldoe aan alles dat hij haat. Ik ben spontaan, ben spiritueel ingesteld, hou van een geintje, leef ietwat losjes en ben succesvol in mijn vak. Naar mijn smaak heeft iemand als de Muijz hier grote moeite mee, wordt hij opgevreten door jaloezie, en ik moet het al jaren ontgelden.

Een stok om de hond,mij, te slaan is een opgedoekte stichting, waaraan vdM wel eens als participant hand en spandiensten verleende. Daarvoor is de stichting hem nog steeds erkentelijk overigens (hij notuleerde bijvoorbeeld wel eens). Maar die stichting werd obsoleet en moest worden opgedoekt, naar inzicht van de meerderheid van het toen zittende bestuur. De Heer van den Muijznenberg was het hier niet mee eens, maar kon geen meerderheid achter zich krijgen (participanten hadden dat statutaire recht, hetgeen op het randje van het verinigings -en stichtingsrecht verkeerde) en verzette zich tot het laatste moment. Helaas voor hem heeft het toen zittende bestuur doorgezet en de stichting is in ontbinding getreden.

Vanaf dat moment probeert de Heer van den Muijzenberg mij, als vereffenend bestuurslid en als woordvoerder van de reeds jaren niet meer actieve stichting, als persoon te diskwalificeren. Hij doet dat onder andere door op D66 fora en lijsten (op het democraten.nu forum is hij inmiddels verwijderd en heeft een spreekverbod gekregen) mij verdacht te maken. Hij doet bewuste pogingen mijn reputatie te bezoedelen.  Als ik me verweer komt hij met ellenlange, rancuneuze, verdraaide en soms apert onware vertogen. Luisteren, écht communiceren, een redelijke interactie aangaan lukt hem in dit geval niet.

Daarom ben ik van deze lijst gegaan, want ik wil de anderen niet iopzadelen met deze kwestie. Maar ja, iemand als Henk Vreekamp vindt het leuk de kwetsie regelmatig te heractiveren. Vandaar deze reactie mijnerzijds - einde persoonlijke toelichting)

Het moet afgelopen zijn, ik ben na vandaag geen deelnemer meer van deze lijst, ik roep jullie op aan zelfregulatie te doen en de fatsoenregels van internet, en vooral die van discussielijsten, te bewaken.

Geheel de uwe, Hein v M.