Gekozen MP

Mark Koek mark at KOEK.NET
Mon Jan 20 17:04:43 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen schreef:

> Kijk eens aan, een kapstok voor de strijd tegen de strategische
> stemmers:
>
> http://www2.omroep.nl/nos/verkiezingen/paginas/nieuws/2001_d66_initiatiefvoorstel_premier.html
>
> Maar die eventuele tweede ronde maakt het mogelijk wat onaantrekkelijk.
> Waarom niet meteen STV voorstellen?

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat ook zal gebeuren. Die zin over een
tweede ronde is interpretatie van de verslaggever, hopelijk onjuist. Systemen
met een tweede ronde zijn volkomen overbodig, als iedereen gewoon in de eerste
ronde alvast zijn eventuele tweede keus opgeeft.

Mark

PS Goed gedaan trouwens qua campagne, om dit vandaag te doen -- ik was even bang
dat we in het geweld van deze laatste dagen niet meer aan bod zouden komen