sbs 6 vandaag

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Mon Jan 20 00:34:42 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van begin tot het einde vind ik de sbs 6 uitzending van vandaag
een aanfluiting.
Niet dat Adam Curry en Ellen ten Damme de sterren zijn , want dat zijn
kijkcijferkanonnetjes voor typisch sbs6 publiek. Er werd vanaf het begin door
de presentatoren duidelijk gemaakt dat de uitzending bedoeld was voor mensen met wat
minder politiek bewustzijn, maar er werd wel gesuggereerd dat de methodiek van Maurice de Hondt en sbs6
om deze mensen een "zetje" te geven de juiste, eerlijke en betrouwbare manier was
om tot een stemadvies te komen, welke qua vraagstelling eerst door de partijen zelf waren aangedragen.
Ik vond de vraagstellingen beneden elk niveau. Geen enkele nuance in een antwoord
of andere insteek van een probleem was mogelijk (anders dan bij stemwijzer.nl)
Maarten van Rossum had gelijk, de enquete methodiek dwingt je als je teveel doordenkt
tot veel neutraal stemmen , waardoor er redelijk waardeloze adviezen uitkomen.
Wat betreft de uitvoering van de uitzending en gekozen opzet had het veel weg van een
"sportman" en "sportvrouw" van het jaar verkziezing. Smakeloos decor , slechte presentatie
(Ton van Rooyen, had tot bij AT5 gebleven!). Bij het nagesprek waren de presentatoren 3x keer zoveel aan het woord
dan de lijsttrekkers.
Ook kreeg ik de indruk dat er vanaf het begin zware problemen waren met
de internet deelname, inloggen was vlak na het begin al niet meer mogelijk en
mogelijkerwijs vondt de hacking van de sbs site al veel eerder plaats dan men
in het programma zei.

Laat dit soort projectjes maar beter aan de publieke omroep over
Eigenlijk is dit ook meteen voorbeeld dat een publieke omroep nodig blijft.

l de wit

Nota Bene:

Ik wil en kan en ga dus de goden niet verzoeken, want ik ben een humanist. D66
gaat echter een onafwendbare nederlaag tegemoet. Spijtig
Wederom leek niets er deze week op dat Thom de Graaf dat niet weet.
Ik stem no3 Boris Dittrich, dank u