Cohen

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Sun Jan 19 22:15:02 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark,

Cohen herinner ik me van zijn nieuwjaarsspeech vorig jaar. Hij
debiteerde iets over terugtreden en optreden. Alsof terugtreden minder
optreden zou inhouden. Dat vond ik een vreemde uitspraak. Een heel
vreemde uitspraak. Burgers spraken zich uit voor minder regels, minder
regels, maar wel heldere, duidelijke consistente en handhaafbare regels.
En verlangden dat de overheid zou optreden om die regels consistent te
handhaven. Cohen deed het destijds voorkomen alsof de overheid niet meer
zou hoeven optreden van de burgers. Hij presenteerde een valse
tegenstelling, waar weinig journalisten doorheen prikten. Cohen lijkt me
niet het type dat een einde maakt aan het gedogen.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33
2513 EN  's-Gravenhage