Cohen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sun Jan 19 19:36:00 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sun, Jan 19, 2003 at 09:50:56AM -0800, Mark Giebels wrote:

  > Inderdaad. Lijkt me een uitstekende premier, juist nu! Zo herinner ik me
  > zijn eerste opmerking toen bekend werd dat hij staatsecretaris van
  > vreemdelingenbeleid werd: "Een ding weet ik wel, je vlucht niet voor
  > niks..". Een premier met het hart op de juiste plaats, dat kunnen we
  > momenteel wel gebruiken.

  Mark,

  Ook ik denk dat Cohen veel kwaliteiten heeft en dat hij voor de
  PvdA nu de best denkbare keuze was. Zijn opvattingen over minderheden
  beleid deel ik echter niet.
  Maar ik vrees dat deze laatste stap in het premiercircus van de
  PvdA ook de laatste stap is van die club in een succesvolle poging
  de grootste partij te worden. De laatse campagneweek is alleen
  nog maar gegaan over de premierkandidaat en wie de grootste wordt
  en de PvdA gaat er denk ik met een aanzienlijk potentieel van ons
  vandoor daar die onterecht denken dat strategisch stemmen nuttig
  is. Als ik om me heen het oor te luisteren leg kiest m'n PvdA om
  een VVD-CDA kabinet te voorkomen. Ik had graag gezien dat De Graaf,
  Halsema en Marijnissen in deze dagen journalisten die met hun
  kwalijke dominantie het debat bepaald hebben met vragen over de
  mogelijke PvdA premier geantwoord hadden: "Het interesseert me
  geen bal wie die PvdA kandidaat is. Zullen we het over het onderwijs,
  de economie of het milieu hebben? Anders sta ik op en ga wel met een
  collega van u praten".

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                                                        |