De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Fri Jan 17 10:55:33 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Martin Lentink <martinlentink at d66putten.nl>
>(...)waarbij je het liet voorkomen dat Thom terug zou willen naar een
>Paars kabinet (dus met VVD en PvdA). Ik heb daarop geantwoord met de vraag
>waar en wanneer Thom dan wel gezegd zou hebben dat hij een nieuw Paars
>kabinet zou willen, en een antwoord daarop heb ik tot dusverre niet gezien.

 Ik heb zulks dan ook nooit beweerd.

 Waar het mij om gaat is dat De Graaf keer op keer Paars verdedigt, mensen
 aanvalt als ze Paars 'verloochenen'. Dat stoot dus mensen af die anders op
 D66 zouden hebben gestemd. Mensen willen niets meer te maken hebben meer
 met Paars; velen stemmen geen D66 meer zolang onze partij geen afstand
 neemt van Paars (zoals PvdA en VVD dat wel doen).

 Daarop werd gereageerd met,
   1. Dat ik het uit m'n duim zoog. Waar stond dat dan ?
   2. Toen kwam 'Het Parool'-artikel. Je moet nooit de krant vertrouwen.
   3. Toen zei Thom het weer eens op de radio en kwam er een teletekst-
      bericht. Vervolgens werd alle kanten opgewezen om te vermijden dat
      het onderwerp zelfs maar geaddresseerd werd.
   4. Ik leg De Graaf 'op de sofa'. Is er een verklaring voor het waarom ?
      De vraag wordt gesteld of ik psychologie gestudeerd heb (rare vraag
      want 'de sofa' refereert naar Freud en dus naar de psychonanalyse,
      niet naar psychologie).
   5. Toen werd gewezen op Bert Bakker. Eigenlijk: zie Punt 3.
   6. En nu het allemaal echt wel duidelijk is, snel jij nu weer dat
      ik altijd wat anders bedoeld heb en dat daar dus geen bronnen
      voor zijn... tja.

 De vraag waar het om gaat is: Waarom neemt De Graaf geen afstand van Paars ?