Strategisch Stemmen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Jan 16 14:45:49 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,

Ik erger me, net als in mei, weer stevig aan het strategisch stemmen
dat weer aanstaande lijkt. De PvdA dreigt als een stofzuiger weer
vele progressieve (progressief is overigens eens inhoudsloze,
achterhaalde term, zoals iemand hier recent terecht opmerkte,
daarover een andere keer meer :-)) stemmen weg te trekken bij
GL, SP en D66. In mei schreef ik er al wat over n.a.v. een oproep
van Benschop ( http://henk.vanlingen.net/opinie/benschop.php )

Nu krijg ik door het huidige aandacht opslorpende gebabbel over
de premierkandidaat van de PvdA weer de aandrang om er weer wat
over op papier te zetten, maar de media zit wellicht niet op
dat soort bespiegelingen te wachten.

Herman,

Lousewies zit vanavond bij Nova, kan zij er niet eens wat over
zeggen? Om een CDA-VVD meerderheid te voorkomen doet het immers
niet terzake of je PvdA danwel GL, SP of D66 stemt. En over de
premiervraag gaan de verkiezingen niet, als men dat zou willen
moet men voor een gekozen premier kiezen. Strategisch stemmen
is alleen een optie voor CDA achterban maar niet voor progressieve
kiezers.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                                                        |