De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Thu Jan 16 13:24:38 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik forwarde uit een TV-programma:

 Herman Beun <herman.beun at TISCALI.BE>:
>Lijkt me een volkomen terechte reactie van Thom. Politici moeten staan
>voor hun zaak, en dan inderdaad zien of kiezers hen volgen. Het
>omgekeerde zou immers opportunisme zijn, nietwaar?

 [Waarom nu weer het omgekeerde ?]

 Waarom is het zo evident dat een politicus niet naar kiezers zou moeten
 luisteren ? Ik zie niet in waarom dat zo zou meten zijn. 'Hun' zaak is
 toch ook de zaak van de kiezers (burgers), het is toch geen egotrippe-
 rij ? En zeker niet bij een lijsttrekker die niet goed ligt bij z'n
 eigen partij...

 Volgens mij was het een verspreking... of je daar extra waarde aan wil
 toekennen (namelijk dat hij het ook meende wat hij zei), dat is natuur-
 lijk een andere zaak.

 Marc Fluks, Amsterdam