De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Thu Jan 16 12:56:24 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Koek <mark at koek.net> said:
>Als je trouwens zo vies bent van "machtsgeilheid" snap ik niet hoe je ook maar
>een moment kunt overwegen om op Jan Marijnissen te stemmen. Als er 1
>partijprogramma is dat streeft naar een oppermachtige overheid dan is het dat
>van de SP wel. OK, de NCPN is misschien erger...

Er zit een klein verschil tussen. Destijds bij D66 werd een kroonjuweel
afgepakt door een oude rechtse bal; als men principes had gehad was men uit
het kabinet gestapt maar men bleef lekker zitten en kreeg een zeer verwaterd
stukje glas terug (D66 kan je met spiegeltjes en kraaltjes in een kabinet
houden, zo zeer hecht men aan het pluche). Ik vond dit onverwacht en nogal
shockerend.

Je kan van Jan Marijnissen vinden wat je wilt, maar zelfs de meest bezopen
plannen worden netjes van te voren aan de kiezer uitgelegd. Je weet exact waar
je aan toe bent. Een zeer linkse partij die een hele sterke overheid wil is
iets anders dan machtsgeil opereren in Den Haag.

>Of wat dacht je van GroenLinks, dat gemeenten wil laten beoordelen of ouders
>voldoende hebben gemotiveerd waarom ze hun kind op een bepaalde school willen
>doen. Brrr....

Ach, als je gaat muggeziften kom je bij elke partij onzin tegen. Ik stem
meestal op de partij met de minste plannen die me te zeer tegen de borst
stuiten :-)

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B