CAMU 14 januari 2003 (was: De Graaf: D66 wil zijn paarse gezicht niet verloochenen)

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Tue Jan 14 14:24:23 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl> schreef:
> Jan Mulder verlangt ineens naar Thom (de Graaf) omdat hij niet wil
> scoren zoals al die anderen. Hij wordt een beetje moe van al die
> doelpogingen van lijsttrekkers om kiezers voor zich te winnen. Helaas
> gaat het er (straks) wel om hoeveel zetels ook wij scoren. En dat gaat
> (nog) niet goed.

Jan vandaag in De Volkskrant:

Sint-Bernard

De peilingen zijn aan de macht. Gerrit Zalm slaat alarm. De VVD-leider zaterdag in de Telegraaf:'Veel wintersporters uit onze achterban
zijn niet door opnipeilers bereikt.'
[knip]
Kiezers gaan op peilingen af en schijnen zich bij een 'winnaar' aan te sluiten. Is dat zo?
Ik voel juist een opwelling om een onderliggende partij mijn stem te geven. D66. Maar dan wel af van dat sneue kopje, elke dag weer
braaf onder de guillotine gelegd. Sla van je af, democraat. Leg de campagnetelevisie op de grill. (De attitude van die knul jegens De
graaf, zeg, gisteren in Twee Vandaag.) Word lid van de VVD, Thom. Ga skie-en: dan tel je ook niet mee, maar heb je wel een fine
week. (Hij boekte in Oostenrijk. Ligt geen sneeuw.)

Marc heeft dus gelijk. Hij is sarcastisch, etc.

Groet,

Cees