De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Mark Koek mark at KOEK.NET
Tue Jan 14 14:07:08 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen schreef o.m.:

> Maar daar staat tegenover dat de publieke sector behoorlijk verwaarloosd
> danwel verwaterd is. Openbaar vervoer en de energiemarkt zijn bijvoorbeeld
> ten prooi gevallen aan het marktliberalisme van de vreselijke Jorritsma.

Ach, in die SP-retoriek zou ik ook niet te ver meegaan. Het idee dat alles wel
goed komt als de overheid het maar zelf doet vind ik onzinnig.

Inderdaad zijn sommige privatiseringen c.q. verzelfstandigingen beter geslaagd
dan andere en ik ben zeker geen fan van Jorritsma (integendeel), maar
principieel is daarmee wel de juiste weg ingeslagen.

Mark