De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Tue Jan 14 13:23:30 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder en behulpzaam als altijd:
>In de nieuwsuitzendingen van vandaag op Radio 1 verdedigt Thom
>de Graaf opnieuw Paars. De Graaf is zelf ook even te horen.

 Mark Koek <mark at KOEK.NET> haakte daarop in met:
>En terecht. Diegenen die nu nog steeds beweren dat Paars een grote ramp voor
>Nederland was hebben wel een heel erg groot bord voor hun kop.

 Maar beste jongen, het gaat er bij de verkiezingen om om mensen
 op je partij te laten stemmen, niet om ze af te schrikken. Wie
 heeft er dan een bord voor z'n kop, de Graaf of de kiezer ?

>Zo'n Verhagen die iedereen die iets met Paars uitstaande heeft gehad een
>berufsverbot wil opleggen is niks meer dan een walgelijk mannetje. Om van die
>judassen bij VVD en PvdA maar te zwijgen...

 Hmm. Het eerste is uiteraard onzin... hoewel: als Melkert premier
 wordt, dan zijn de rapen gaar... Als D66 wil regeren met CDA en
 VVD (ik moet er niet aan denken maar de Graaf schijnt te willen),
 dan lijkt het me overigens niet zo verstandig om Verhagen een
 'walgelijk mannetje' te noemen. Dat is'ie natuurlijk wel (laat me
 's raden, zou hij soms katholiek zijn ?), maar neen...

 Het tweede is trouwens ook onzin (ik neem aan dat je bedoelt dat
 ze afstand van Paars genomen hebben, niet dat ze de mening van
 Verhagen zouden delen). Het is heel verstandig van VVD en PvdA
 om te pogen zoveel mogelijk stemmen bij de verkiezingen binnen
 te halen. Misschien komen ze dan wel opnieuw in de regering (in
 tegenstelling tot D66 waar een 'Paars diploma' ten bewijze van
 'goed gedrag' zo'n beetje verplicht lijkt te worden. Deze lijst
 heeft dat diploma niet weten te behalen, zoveel is wel duidelijk.

>Gelukkig heeft dit opportunistische volk bij D66 niet de overhand.

 Het is pas opportunisme als men iets zegt dat men niet meent.