dossier intellectuele eigendommen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Feb 26 14:17:42 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sat, Feb 22, 2003 at 10:00:02PM +0100, fert 6565 wrote:

  > Nee , dat werd deze niet ,

  Oh? Ik neem aan dat Rikkert doelde op de zin: "Zelf kijk ik zelden films
  dus heb ik ze ook niet digitaal, maar ik begrijp dat je mij wilt gaan
  aanslaan voor het steelgedrag (zoals jij dat ziet) van anderen wanneer
  ik bijvoorbeeld nieuwe iso-images van bv. een Linux OS binnen slobber?"
  uit een eerdere mail van mij op 29 januari.

  Op deze regel kwam dacht ik geen reactie van jou, en er werd al helemaal
  niet aangegeven waarom dit het probleem niet helder stelt. Uit de
  verdere tekst van je blijkt dat je dit probleem niet bezwaarlijk vindt
  maar dat betekent niet dat het probleem niet bestaat. Een heffing op
  lege CD's vind ik al bezwaarlijk maar zou ik eventueel nog kunnen
  billijken. Een download belasting lijkt me echt een brug te ver.
  Gaarne dus een beter plan.

  En anders moeten artiesten maar geld verdienen met optredens ipv
  plaatverkoop. Werken voor je geld heet dat :-)

  > natuurlijk krijg je een heffing en verdeel systeem dat
  > met onderzoek en steekproeven zal moeten werken , een over één kam scheer
  > systeem heeft specifieke nadelen maar is mijns inziens onvermijdelijk.
  > Het grote voordeel is dat het volkomen aansluit bij de dagelijkse praktijk
  > dat alle niet te
  > beveiligen content vrij is of wordt.

  Ik volg helaas niet geheel wat je hier probeert te zeggen.

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |