dossier intellectuele eigendommen

Rikkert J. Swets r.swets at WARANDE.NET
Fri Feb 21 16:35:07 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi Louis,
Dit heeft niets met geloven te maken. Ik ben het zo met je eens dat veel van
het betreffende materiaal illegaal van eigenaar verwisseld, maar het gaat
mij echt heel veel te ver om zoals jij bij voorbaat te stellen dat verkeer
van MP3/MPEG illegaal is. Zoals ik al aangaf, in het bericht waar je naar
verwees bleek geheel niet dat het illegale bestanden betrof. Om het
SCHANDALIG (in hoofdletters, jawel) te noemen dat iemand ergens op een harde
schijf MP3's heeft staan vind ik ronduit belachelijk. Bovendien zorgt deze
houding ervoor dat ik de informatie die je aanhaalt in je kruistocht tegen
illegale bestandsuitwisseling niet meer serieus kan nemen.
Dat er een probleem is met illegaal kopieren/uitwisselen ben ik met je eens,
maar momenteel vind ik het grootste probleem de desinformatie die uit de
richting van de platen/film maatschappijen komt. Er wordt altijd vanuit
gegaan dat verkeer van MP3's illegaal is. Dat is niet waar, voorbeelden te
over. Ook nog nooit een onafhankelijk onderzoek gezien naar welk percentage
van de uitgewisselde bestanden illegaal is, of welk percentage blanke CD's
wordt gebruikt voor het branden van "copyrighted" materiaal.Wel hoor ik een
hoop belanghebbenden (en uzelf) allerlei ongefundeerde claims in deze te
berde brengen.
groeten, Rikkert