dossier intellectuele eigendommen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Feb 21 01:15:15 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Feb 20, 2003 at 06:02:42PM +0100, Rikkert J. Swets wrote:

  > "Het grootste probleem is het maken van een algemene backup. Elke nacht
  > maakt het systeem automatisch een volledige systeem backup, door de vele
  > mp3's en films heeft het netwerk vaak niet eens genoeg aan één nacht om de
  > backup te maken."

  Aha, het bericht zegt dus wellicht meer over de sysadmins daar dan
  over de kamermedewerkers :-) De backup strategie is niet bemeten
  op de fileshare activiteiten. Een fileserver en homedirectories met
  eventueel een quota-systeem en de downloadbulk op locale disken
  laten of op 'garbage-servers'.
  Maar ja, ik ben mogelijk van de oude stempel, wie weet tegenwoordig
  nog wat een 'homedirectory' is :-)

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |