dossier intellectuele eigendommen

Rikkert J. Swets r.swets at WARANDE.NET
Thu Feb 20 18:02:42 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Louis,
Waarom er meteen vanuit gaan dat dit illegaal verkeer betreft? Ik heb op
mijn computer thuis meerdere GB's aan MP3's van cd's die ik bezit. Daar ik
thuis een 100 Mbit breedband aansluiting heb ben ik de gelegenheid deze
overal waar ik aangesloten ben op het net deze te beluisteren, bij mijn
weten is dit niet illegaal en het scheelt een hoop gezeul met CD's. Hoeveel
mensen moeten dit doen om die server plat te leggen? Ik denk vrij weinig...
Een zoekopdracht in google leert gaf mij de volgende melding van dit
bericht:
http://www.portablegear.nl/nieuws-detail.htm?NID=944

"Het grootste probleem is het maken van een algemene backup. Elke nacht
maakt het systeem automatisch een volledige systeem backup, door de vele
mp3's en films heeft het netwerk vaak niet eens genoeg aan één nacht om de
backup te maken."

Nergens blijkt dat het om illegaal materiaal gaat, zoals wel vaker bij dit
soort berichten. De film en muziekbranch doet ons graag geloven dat al het
verkeer van MP3's en films over het net illegaal is, dat is niet zo.
groeten, Rikkert