Oorlog tegen Irak voor Israel? (of om China voor te zijn?)

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Fri Feb 14 15:47:18 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"fert 6565" <fert6565 at hotmail.com> schreef:
> "Een ander klein beetje van de waarheid is de mogelijkheid dat de VS
> gewoon China voor wil zijn in het 'bezetten' van 'inkoopmarkten.'
> Per slot van rekening zijn het 1,3 miljard mensen die ook wel eens
> een kachel willen stoken zonder takken te verzamelen, of even met de
> auto naar familie of het strand (:) willen."
>
> dat wil ik ook wel , hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

Maar 'hier' doet 'bijna' iedereen dat al. Zes van de tien gezinnen
hebben een auto en een van de tien zelfs twee.

In China wordt 200 liter olie per jaar per bewoner verbruikt, in West-
Europa/VS tussen 2 tot 3000 liter per jaar (Prof. Tieleman Delft).

Dus pakweg 600 miljoen x 2500=1500 miljard liter en 1,3 miljard x
200=260 miljard liter.
Moet je voorstellen wat er gaat/moet gebeuren als China evenveel per
inwoner ging gebruiken als wij (dus 3250 miljard liter p.j. in plaats
van 260 miljard).
En dan de rest van de derde wereld nog!

Vette groet,

Cees