Voorlopige blokkade hulp aan Turkije

Herman Beun herman.beun at TISCALI.BE
Wed Feb 12 12:34:22 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees Binkhorst schreef:

> Welke foto's doel je op?

De New York Post, een tabloid die eigendom is van Rubert Murdoch, had
een foto van Amerikaanse WOII graven bij Omaha Beach, met de kop "They
died for France, but France has forgotten". Op een andere foto stond hun
reporter bij het graf van een jonge Amerikaanse soldaat, met de tekst:
"The air is chill, but I feel an unnatural glow of rage - I want to kick
the collective butts of France. these kids died to save the Frnch from a
tyrant named Adolf Hitler. And now, as more American kids are poised to
fight and die to save the world from an equally vile tyrant, Saddam
Hussein, where are the French? Hiding. Chickening out. Proclaiming, vive
les wimps!". (bron: FT)

Tja. 't Is misschien weinig subtiel, maar als je bedenkt dat een blad
als The Sun (ook van Murdoch) dit soort dingen al bijna dagelijks
schreef over de Fransen (en de Duitsers) toen er nog helemaal geen
sprake was van een Irak-crisis, dan is het toch minder schokkend dan het
lijkt.

Herman Beun                       http://www.hermanbeun.info/
Herman.Beun at tiscali.be                    Brussel, Vlaanderen
*representative democracy is a contradiction in 4 year terms*