Voorlopige blokkade hulp aan Turkije

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Wed Feb 12 08:21:57 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Namens Joost dus:

Ben vergeten mijn bericht naar de lijst te sturen, zou jij het willen
forwarden?

Joost
From:                   "Joost Wery" <jcwery at hotmail.com>
To:                     cees at binkhorst.xs4all.nl
Subject:                Re: Voorlopige blokkade hulp aan Turkije
Date sent:              Wed, 12 Feb 2003 00:08:20 +0100
>From: "Cees Binkhorst" <cees at binkhorst.xs4all.nl>
>To: d66 at NIC.SURFNET.NL
>Subject: Voorlopige blokkade hulp aan Turkije
>Date: Tue, 11 Feb 2003 08:33:41 +0100
>
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>de Volkskrant gisteren
>http://www.volkskrant.nl/buitenland/1044770557874.html
>
>Aanvaring Fischer met Rumsfeld
>Van onze verslaggever
>MÜNCHEN - Amerikaanse en Duitse politici zijn dit weekeinde hard in
>aanvaring gekomen over de opstelling tegen Irak. Op een
>internationale veiligheidsconferentie in München botste de
> [...]

1. Omdat de VS de belichaming zijn (waren?) van de moderne democratie
2. Omdat ze Europa bevrijd hebben van het nazisme
3. Omdat wij veertig jaar lang bij de VS steun hebben gezocht en
gevonden
tijdens de koude oorlog.

Het Amerikaanse gezag is echter duidelijk tanende sinds hun
Alleingang bij
Kyoto, het Internationale Strafhof en nu Irak.
Het probleem is volgens mij meer de vraag of deze Amerikaanse
regering zijn
gezag niet heeft verspeeld.

Overigens heb ik mij erg opgewonden over de foto's van de
oorlogsgraven op
de voorpagina van Amerikaanse kranten.
Misschien zou men eens een foto van Nagasaki of Dresden moeten
plaatsen om
de Amerikanen eraan te herinneren wat oorlog, hoe goed het doel ook
is, voor
de burgerbevolking kan betekenen.

Joost