Persberichten D66 nauwelijks te vinden...

Tue Feb 11 13:36:26 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Uit de congres-toespraak van Dittrich,
 http://www.d66.nl/nieuws/tknieuws/archief/001245.html
>Feiten.
>- We stonden er de laatste jaren te weinig.
>- We wisten mensen onvoldoende te bereiken, onvoldoende in hun hart te raken.
>- We zijn er niet in geslaagd onze boodschap zo te brengen dat we meer
>  stemmen kregen dan we kregen.

 Voor een deel heeft men dat zelf in de hand. Zo is mij gebleken dat D66
 nauwelijks nog persberichten uitgeeft. Op de D66-site vindt men ze vrijwel
 niet. Maar er is meer...

 Vul in,
    http://www.perssupport.anp.nl/i_zoeken.html
 'D66' in en men vindt 1 bericht van 1 jaar geleden; vul 'CDA'
 in en men krijgt een waslijst van activiteiten.

 Idem bij de Nieuwsbank. De URL,
    http://www.nieuwsbank.nl/zoek?index=%5Cindex%2Fpb%2Fpb&sort=1&trefwoord=d66
 geeft als laatste resultaat iets van 4 jaar (!) terug.

 Kennelijk moet men niet op naam van de partij zoeken. Op personen
 zoeken gaat al meteen een stuk beter...

 Zoekt men op Dittrich,
    http://www.nieuwsbank.nl/zoek?index=%5Cindex%2Fpb%2Fpb&sort=1&trefwoord=dittrich
 dan is het al heel wat beter. Maar vult men 'De Graaf' in,
    http://www.nieuwsbank.nl/zoek?index=%5Cindex%2Fpb%2Fpb&sort=1&trefwoord=%22de+graaf%22
 dan vindt men weer minder (en weer dat procedurele gedoe).
 Overigens kan men de handel combineren:
    http://www.nieuwsbank.nl/zoek?index=%5Cindex%2Fpb%2Fpb&sort=1&trefwoord=%22de+graaf%22+dittrich

 Dit zijn dus de berichten die journalisten op hun scherm krijgen.
 Daarop dient men dus in te spelen...