Marijuana activist veroordeeld

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Tue Feb 4 08:09:08 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Mark Giebels" <mark at giebels.org> schreef Mon, 3 Feb 2003 15:17:04 -
0800
> Beste lijsters,
> Californie verzet zich al jaren tegen de strikte federale anti-drugs
> wetten, maar wordt uiteraard continue tegengewerkt door Ashcroft en

En Californie is niet de enige staat in de VS die dat doet.

> consorten. Afgelopen week deelde hij, ten koste van Ed Rosenthal, weer
> een klap uit in het gezicht van de voorstanders van legalisatie van
> (medische) marijuana in Californie:
>
> http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/news/archive/2003/02/01/
> state0317EST0009.DTL
>
> En naar nu blijkt was er ook absoluut geen sprake van een eerlijk
> proces:
>
> http://kron4.com/Global/story.asp?S=1112097&nav=5D7lDkGI

Dit is een gevolg een selectief mechanisme in het Amerikaanse recht.
Je mag namelijk niet zomaar gegevens en vonnissen uit andere
rechtzaken in een rechtzaak inbrengen.
Het is me nog niet geheel duidelijk wat daarin wel mag, maar wellicht
weet jij, als resident en dus belanghebbende, daar meer van :).

Ze kunnen er op een mij niet duidelijke manier een federale zaak van
maken door 'het transport over staatsgrenzen' er in te betrekken. Het
vreemde is dat in de zaak van Rosenthal er geen sprake van is
overschreiden van de staatsgrens.

Maar ja een conservatieve rechter kan natuurlijk ook creatief zijn.

Er zullen heel snel wel veel meer conservatieve rechters benoemd
worden met zo'n meerderheid in de Senaat en het Huis van
Afgevaardigden. Er is toch al een wachtlijst van zo'n twee jaar :).

> De corrupte 'war on drugs' gaat maar door en het lijkt hier helaas maar
> weinigen iets te interesseren.

Het is niet alleen een corrupte war on drugs. Ik zou het eerder
aanduiden als het opleggen van de eigen 'zeer conservatieve' mening
an de anderen.
De conservatieve vleugel binnen de republikeinse partij, geholpen
door een aantal 'zeer conservatieve' democraten, legt z'n wil op aan
alle andere amerikanen.
Daarbij maken ze momenteel gebruik van een apart Amerikaans
mechanisme, als het land in nood is (even chargeren), dan staan we
allemaal achter de president.
Dus moet die zorgen dat het land in nood is, en hoe kun je dat nou
beter bereiken dan door een oorlog aan te gaan. War on drugs, war in
Afghanistan, war in Irak, etc.

Overigens begint het huidige CDA, hier in Nederland, daar ook trekjes
van te vertonen.

> Groeten,
> Mark Giebels
> Berkeley, CA