[Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis]

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Sun Dec 28 09:48:07 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

nee Henk,

Wij worden het beslist niet eens. Om te beginnen 2 wrongs don"t make a
right. In de private industrie kan je nog steeds met je voeten stemmen. In
een parlementaire democratie zijn de door de kiezers verkozene, ja ook Bert
Bakker, gedwongen trouw te zweren aan de konigin en niet aan de kiezers.
Bovendien is de meerderheid van de tweede kamerleden voormalige ambtenaren.
Bij de overheid kan je nooit met je voeten stemmen.
De "zuiverende werking" waar jij op doelt, is juist in de laatste (ong.) 10
jaar verworden tot een dictatuur. Dus niks zuiverends.
In een mij zeer wel bekende plaats in nederland werkten 15 jaar terug 35
mensen op het Gemeentehuis. De gemeente telde 15.000 inwoners.
Nu, 15 jaar later, zijn er 16.000 inwoners werken er 135 mensen op het
gemeentehuis en wordt er een verdieping op het 6 jaar geleden geheel nieuwe
gemeentehuis geplaatst om nog eens 100 ambtenaren te kunnen herbergen. De
openingtijden zijn intussen teruggedraaid. Na 12 uur smiddags hoef je er
niet aan te komen...

Kijk da's progress. Da's cut cost (zo weinig mogelijk product leveren) add
value (er zoveel mogelijk voor rekenen). Als een bedrijf hier te ver in gaat
gaan ze gegarandeerd naar de kloten (vrij naar Lenny Bruce die overigens
deze week officieel gerehabiliteerd is door de Amerikaanse rechter. Ongeveer
45 jaar te laat). De overheid gaat nooit naar de kloten.
Je krijgt bericht van de overheid en als je niet binnen pakweg 14 dagen
reageerd staat er een gezagsdrager voor de deur. (Don't you just love that
euphemism)
Mocht je wel op tijd reageren, dan kan het antwoord van de Nederlandse
overheid 2 weken, 2 maanden,  2 jaar, of nimmer komen. Maar weglope kannie

check voor lol eens hoeveel MEER geld er in Paarse periode gegaan is naar de
"collectieve sector", check dan ook hoeveel de gezondheidszorg en het
onderwijs erbij hebben gekregen, zelfs een  sociaal liberale stadsnomade zal
zich de beroerte schrikken..
K'zou zo zeggen Question authority, en mocht je onverhoopt voor diezelfde
overheid werkzaam zijn, dan leef je in Denial...

Daar zou ik allemaal nog wel mee kunnen leven als, ik zeg als, ze hun werk
naar behoren zouden doen. En daar Henk, klopt in zijn algemeenheid geen bal
van. Vanaf het allerhoogste wordt er gelogen, gemarchandeerd, gecoverd,
verdraaid, gestolen, ontkent, beschuldigd, en mocht dat allemaal niet werken
dan wordt Korsakov te hulp geroepen

Enfin, Ik ben et kwijt en jij zit er maar weer mee..
Yowsa van Lenny, een praktijkmens avant le lettre

Hotmail en Messenger on the move
http://www.msn.nl/communicatie/smsdiensten/hotmailsmsv2/