Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis

Sun Dec 21 14:58:56 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Toen in Amsterdam de waarde van de huizen opnieuw werd vasgesteld
 i.v.m. de Wet Waardering Onroerende Zaken en de Gemeente Amsterdam
 daar een puinhoop van wist te maken, ben ik tegen de hoogte van het
 bedrag in beroep gegaan. Na twee jaar wachten werd het beroep verwor-
 pen zonder dat er naar de zaak was gegeken (ik ontving een standaard
 brief waarin zaken stonden die niet eens van toepassing waren; in-
 middels was de puinhoop uiteraard groter geworden, dat spreekt). Ik
 pikte dat niet er zojuist ontving ik van de Belastingkamer van het
 Gerechtshof het verweer van de Gemeente Amsterdam.

 Uit het rapport van de taxateur (bijlage verweerschrift)...   :-(
   * Bewering: Taxateur heeft mij gepoogd te bellen maar ik was niet
     thuis.
     Feit: Ik heb een ander (geheim) telefoonnummer dan in de corres-
     pondentie staat (vanwege de UPC-problemen die ik hier wel eens
     genoemd heb). Als de taxateur het nummer daadwerkelijk gebeld
     had, dan had men gemerkt dat de lijn dood was en dus betreft het
     hier een leugen.
   * Bewering: De taxateur heeft daarop mijn huis op eigen houtje aan
     de buitenkant opgemeten. Taxateur schrijft: 'het is een vrij een-
     voudige woning om op te meten.'
     Feit: Mijn huis bevindt zich op drie hoog op een afgesloten gallerij
     (i.v.m. Marokkaantjes). Als men er daadwerklijk geweest was, dan
     had de taxateur gemerkt dat opmeten onmogelijk was en dus betreft
     het hier een leugen.
   * Bewering: De taxateur heeft de waarde bepaald van wat hij (zij)
     heeft opgemeten en maakt als bewijs daarvan een foto van het pand
     dat opgemeten is.
     Feit: Op de foto staat mijn huis niet ! Als er daadwerkelijk een
     taxateur aan te pas was gekomen, dat had die gemerkt dat men voor
     de verkeerde deur stond en dus betreft het hier een leugen.

 Alles is overduidelijk vanachter een bureau verzonnen (net zoals het
 bedrag zelf gefabriceerd was, daar stond per ongeluk een verkeerde
 datum bij). Slordige jongens, daar bij de Gemeente Amsterdam.

 Zal wel lachen worden bij de rechter...