veto

Herman Beun herman.beun at SKYNET.BE
Sat Dec 13 00:11:52 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra schreef:

> Ok, let's say dat het de agenda van Zalm is. Maar wat wil hij
> dan bereiken?

Niet het opblazen van de EU of zo. Wel verkiezingswinst voor de VVD, als
de partij-met-Oranjegevoel die het toch maar mooi opneemt voor Ons
Nationaal Belang tegen die Arrogante [Fransen/Duitsers/Italianen en
andere Zuid-Europeanen].

> Ik heb de idee, dat Nederland in  grossen allgemeinem helemaal niet zo
> ontevreden hoeft te zijn over de voorliggende constitutie.

Klopt. Als de Nederlandse regering nou maar niet haar zin krijgt, dan
wordt het voor Nederland een goede Grondwet. Duitsland, Frankrijk,
België en Italië zijn wat dat betreft beter bezig: die willen gewoon de
tekst zoals ze is.

> PS: in de Volkskrant van vandaag stond een leuk artikel over
> de wringende huisvesting van Europa in Brussel. Woon jij daar
> ook ergens tussen, tussen die Belgische art deco en het
> onverbiddelijke beton van nieuwbouw-hoogbouw met zonder
> uitstraling?

Nee hoor, ik woon in wat waarschijnlijk een (typisch brussels)
"karakteristiek pand" zou heten van rond 1900, in een wijk zonder
hoogbouw of kantoren. Aan de nog-net-niet-hip-geworden Brusselse
(centrum) kant van het allochtonenrijke Schaarbeek. En ja, dat
(allochtonenrijk) is leuk!

Wel art-deco in de buurt, maar dat vind je in Brussel overal ;)

/Herman