De Grondwet voor de EU

Antid Oto trotsky at HOME.NL
Sun Dec 7 13:49:22 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Maar wie trekt er hier nu eigenlijk mist op?
>Wij /zitten/ niet in een "hoekje" van de ELDR, we maken deel uit van de
>mainstream. Het is juist de VVD die zich in dat "hoekje", zoals jij het
>formuleert, heeft geplaatst.
>Dus wat wil je ons nu eigenlijk vertellen?

Ik geef duidelijk aan dat er een *kans* is voor D66 om niet de "mainstream" te
volgen maar eigenwijze eigenzinnige politiek te bedrijven die het pro-Europa
sentiment ten goede kan komen, en bovendien de individualiteit van D66 als partij
boven de algemeenheid laat uitsteken. Ik denk dat van Mierlo niet blij zou zijn
met de kwalificatie mainstream voor D66 politiek. D66 groepeert zich momenteel in een
oligarchisch liberaal-democratisch framewerk terwijl dat in den gronde in strijd
is met zijn revolutionaire uitgangspunten. Opgaan in de mainstream kun je op
nationaal niveau vergelijken met een fusie van D66 en VVD. D66 moet nou juist
proberen zich te ontworstelen uit de mainstream van de algemeenheid.
Ja, het lijkt misschien onlogisch en tegenstrijdig om bij de groenen aan te schuiven
maar als je er twee maal over nadenkt is het dat niet.