Staatsschuldquote en stabiliteitspact

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Dec 3 07:02:13 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Er is nog een "partij" die baat heeft bij het overschrijden van de 3%
norm  (inclusief iets oplopende inflatie) die nu stijf de kaken op elkaar
houdt. Juist, het in dollars rekenende bedrijfsleven. De euro is voor haar
veel te sterk, de waarde van de Amerikaanse inkomsten daalt alsmaar. Een
monetaire correctie is haar dan welkom.

Leuk, de ene monetair (bedrijven met grote Amerikaanse belangen) tegenover
de andere monetair (de conservatieve neoliberaal Zalm)...

Henk Vreekamp, Utrecht