(fwd) In 2004 tot acht procent inleveren

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Dec 2 11:17:12 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> (Ik neem aan dat Bert Bakker ons wel kan uitleggen waarom dit
> goed is voor betrokkenen, goed voor Nederland, en goed voor D66.)

Er stond nog meer in de krant en was te horen op de ontbijt-TV.
Een sterk groeiend aantal kinderen kunnen niet meer mee op schoolreis, veel
ouders kunnen de eigen bijdrage aan de school niet meer voldoen en het
ergste van al, in de randstad gaat 2/3 deel van de kinderen al zonder
ontbijt naar school. Over het hele land is dat 1/3 deel. Het zal niet bij
iedereen de reden zijn maar voor een deel ook omdat de mensen zelfs dat
ontbijt niet kunnen betalen. Als we nu alle maatregelen die nog in het
verschiet liggen erbij tellen wordt het allemaal nog een flink stuk erger
dus. Ik schreef het al eerder maar dat werd verguisd, DE HONGER IS TERUG IN
NEDERLAND. Dat was toen nav het uitdelen van eten door enkele WAO-ers aan
mensen die zaten te wachten tot de uitkering een keer geregeld zou worden
door het UWV.
Let wel beste D66-ers, dit alles gebeurd onder (mede)verantwoordelijkheid
van D66.
Nederland is bezig het braafste maar ook het belachelijkste jongetje van de
klas te worden.
Men wil graag groot blijven doen en geven Georgie met een groot gebaar 1
miljoen voor de verkiezingen en in hetzelfde nieuws komt men met de
bovengenoemde 8% koopkrachtverlies. Hoe zouden de moeders daarover denken
die de kinderen noodgedwongen zonder ontbijt naar school moeten sturen op
hetzelfde moment.
Zouden die kinderen daarnaast ook nog bij de tandarts komen denk je? Zouden
de ouders de eigen bijdragen daarvan wel kunnen betalen?
Vraag eens aan de ouders van die kinderen wat ze het belangrijkste vinden?
De vele miljoenen die we uitgeven aan de militaire operaties in Irak en
dergelijk of het ontbijt van het mooiste wat die mensen bezitten, hun
kinderen?
Natuurlijk politiek gezien zijn die vergelijkingen zo krom als wat maar niet
iedereen denkt politiek. Zeker de ouders van kinderen die hen niet meer
kunnen geven wat eigenlijk nodig is en die vooruitzicht hebben dat het
volgend jaar nog veel minder zal worden. Zeker de mensen niet die zich
jarenlang krom gewerkt hebben en daardoor in de WAO zijn belandt. Zeker de
mensen niet die omdat de baas failliet ging in de WW terecht zijn gekomen en
geen werk kunnen vinden. Die horen dat de WW hen ook nog wordt afgenomen.
Maar wel de mensen die het nog steeds erg goed gaat en geen of bijna geen
last hebben van de recessie.
Dit alles brengt ook een groot voordeel met zich mee, de mensen die dit
alles treft zullen weer op een punt komen dat ze gaan beseffen dat ze elkaar
heel hard nodig hebben en ze zullen de handen weer ineen slaan. Er komt een
moment dat ze het niet meer zullen pikken.
De gevolgen daarvan zullen worden gedragen door degene die dit veroorzaken
waaronder D66. Laten we maar hopen dat het beperkt blijft tot een flinke
afstraffing bij de volgende verkiezingen en niet erger.
De te kiezen Burgermeester zal er wel niet eentje worden van D66 huize dan,
hoop ik.