Rotterdam

Frans Vermeer fv at KW.NL
Tue Dec 2 10:51:58 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Kees en Jasper

>Beste Frans lees ook de reactie van de Rotterdamse fractie op hun
>website.Studenten worden van deze regeling weer uitgesloten.

ik voel een discrpantie tussen wat ik vanuit rotterdam lees en de
opening van de landelijke site

"Rotterdam is op zoek naar maatregelen om de concentratie van mensen
met een achterstand in bepaalde wijken tegen te gaan. Dat is goed,
want dat de problemen zijn te lang op hun beloop gelaten. Sommige
plannen komen zelfs overeen met eerdere D66-voorstellen. Rotterdam
wil mensen met een eigen inkomen bijvoorbeeld voorrang verlenen als
die een huis willen betrekken in een achterstandswijk. Het valt mij
tegen dat de ministers Verdonk en Dekker zo afhoudend reageren. De
doelstellingen van Rotterdam komen immers overeen met wat het kabinet
zelf wil. Een meer stimulerende reactie had ik dan ook gepaster
gevonden, dan de simpele opmerking dat het allemaal niet kan."

D66 zit in het kabinet en als Boris schrijft "De doelstellingen van
Rotterdam komen immers overeen met wat het kabinet zelf wil", lijkt
het alsof D'66 volledig achter het rotterdamse college staat.

groet

Frans