[Staatsschuldquote en stabiliteitspact]

Antid Oto trotsky at HOME.NL
Mon Dec 1 19:57:13 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

>In het verdrag ziujn een aantal ontsnappingsclausules ingebouwd.
>Nederland kan daar een beroep op doen, maar verkiest dit niet te
>doen. Dat is het goed recht van Nederland, natuurlijk, maar het
>kan dan toch niet van Duitsland en Frankrijk eisen om ook af te
>zien van hun recht een beroep te doen op de ontsnappingsclausules
>van het verdrag?
>
>Wat mij wel zorgen baart is dat niet alleen door journalisten de
>malle praat van Zalm klakkeloos wordt nagepapegaaid, maar ook door
>politici. Die zouden toch beter moeten weten. En misschien weten
> [...]
Inderdaad, Bert´s furieuze pogingen om het beleid te verdedigen maakt het niet allemaal erg geloofwaardiger.
Zoals Marijnissen al profetisch noemde in de algemene beschouwingen over de norm: NOOD BREEKT WET.
Waarom toch zo onnatuurlijk vastklampen hieraan, tegen alle logica in? Bovendien een beetje financiële creativiteit kan geen kwaad.
Zo zou je een deel v/d staatsobligaties kunnen omzetten in dollars en kunnen speculeren op de onvermijdelijke dollarcrisis.
Knijp het systeem af ipv de samenleving.

Antid