Lonen verlagen?

Frans Vermeer fv at KW.NL
Sun Aug 31 12:59:22 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 10:41 +0200 31-08-2003, Henk Vreekamp wrote:

>En die Melkertbanen? Dat is toch een goedkope manier van de overheden om
>aan basispersoneel te komen. Een moderne vorm van dwangarbeid trouwens
>gezien de eenvormige loonopbouw, verkocht als "sociaal" en geheel tegen de
>beginselen die elders op de arbeidsmarkt heersen. Moeten we daar nou ook al
>op bezuinigen?

Ik vrees dat je een te positief beeld hebt van melketiers. Ik weet
dat in Rotterdam voor vele van hun geldt dat ze gewoon niet capabel
genoeg zijn om voor regulier werk in aanmerking te komen. Het is hier
begonnen met doel mensen met geen enkel vooruitzicht op betaald werk
iets nuttigs te laten doen. Dus kregen club en buurthuizen
telefonistes die zich niet verstaanbaar konden maken.
naderhand werd het beleid gericht op doorstroming naar de
arbeidsmarkt. Met de oude garde lukte dat niet die waren immers
geselecteerd op het feit dat ze daar geen kans maken.

De overheid heeft een taak voor die mesnsen die het echt niet kunnen.