IVF NL-UK

Karst de Jong karstdejong at YAHOO.CO.UK
Fri Aug 29 17:07:40 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeg,

--- Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> wrote: >
<<<En tot mijn spijt heb ik inderdaad geen antwoord
gekregen op de vraag *waarom* ze in Engeland nou
ineens wel die IVF in 't ziekenfonds willen.>>>

De 'NHS watchdog' (adviesorgaan) National Institute of
Clinical Excellence (NICE - http://www.nice.org.uk)
geeft aan dat er een tussen de verscheidene NHS
districten een verschil is in welke kosten worden
vergoed. Daarom wordt er geadviseerd om dat te
stroomlijnen met drie pogingen in Engeland en Wales.
Daarvoor worden 'guidelines' aangegeven voor het
Department of Health. Wat die daar dan mee doet hangt
af van de politieke wil, die net als in Nederland
voornamlijk korten op de gezondheids zorg op het oog
heeft.

Karst
-Belfast

Want to chat instantly with your online friends?  Get the FREE Yahoo!
Messenger http://uk.messenger.yahoo.com/