Kabinet vult bezuinigingen zorg in

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Fri Aug 29 15:58:31 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Er worden wel degelijk grenzen gesteld door wereld gezondheidsorganisatie. Dat
iedereen zich niet houdt aan grenzen is een andere verhaal. Ook in Europees
verband worden heldere afspraken gemaakt omtrent de gezondheidsraad. Op gebied
van medische experimenten zijn wereldwijde richtlijnen, waaraan iedereen moet
houden. Ook voor het transplatantieorgaan van een mens zijn anti-
afstotingsmiddelen nodig, waarbij je inderdaad risico's loopt, die men nog goed
kan beheersen. Jouw scenario is wel van iemand die zeer pessimistisch is in de
wetenschap.

Xenotransplantatie is Europese wetgeving. Je moet al verder zijn dan de
Europese Gemeensschap, want xenotransplantatie is tot nu toe verboden hier om
zomaar toe te passen.Euthanasie wordt niet zomaar toegepast. De grens is
zorgvuldigehidscriteria en het kloneren van embryo's is onlangs verboden in
Anmerika. Zijn dat geen grenzen?