Alternatieve Energie Bronnen

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Wed Aug 27 01:03:12 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

En dan de echte alternatieve energiebronnen:

dus laten we nu eens fors gaan uitvinden en de fantasie het werk laten doen,

- de bliksem opvangen : 1 inslag heeft een energie om rotterdam een half
jaar van electriciteit te voorzien (er zijn duizenden inslagen per jaar in
nederland)
- lava van vulkanen geleiden naar reservoirs voor opwekking van stoom.

En nu even geen fantasie , ik ken een uitvinder/ontwikkelaar die al jaren
met zeer hoog rendement zonnecellen bezig is en daar zeer
goede resultaten mee behaald.
Zijn vinding heeft te maken met het feit dat de zonnecel direct wisselstroom
levert ipv gelijkstroom.  Het economische tij en daarom de beschikbare
budgetten voor ontwikkeling zijn helaas dalende. Ook zijn ze natuurlijk nog
duur om te produceren maar het zal binnen een paar jaar goed komen als het
aan hem ligt.

louis de wit

-