Alternatieve Energie Bronnen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Aug 27 21:53:01 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 12:07 27/08/2003 -0700, Mark Giebels wrote:

> [...]

Ha die Marc. Ja, ik kijk even of iemand zich beter gedraagt. Bij wangedrag ben ik weer pleitos.

>Die apparaten noemen we de AC/DC (Alternating Current/Direct Current) converters.

Dat dacht ik al. Ik heb een paar van die krengen in huis. Dus gelijkstroom en wisselstroom zijn makkelijk naar elkaar om te zetten. Dus dat probleem hebben we opgelost.

>Overigens hangt mijn computer op mijn werk achter een accu.

Aha, dat beantwoordt de vraag van iemand of computers (en anndere electronische voorzieningen) op accu's zijn te voeden. Ja, dus. Maar het moet wel wat langer duren dan een paar uurtjes. Zijn er jumbo accu;s denkbaar?

>P.S. realiseert K-PAX zich dat hij op dezelfde lijn zit als GW Bush met zijn pleidooi voor investeringen in de hydrogen economy ipv het geld steken in (kortere termijn) investeringen in zuinigere auto's e.d. (de Clinton aanpak). Idealiter zetten we in op beide fronten, maar als ik moet kiezen (geld is immers schaars in deze slechte economische tijden) neig ik er als onderzoeker ook wel naar om meer prioriteit te geven aan langere-termijn projecten als de 'hydrogen economy' en kernfusie.

Inderdaad, ik zit ook al jaren op die lijn. Kernfusie, warmte-krachtkoppeling, hydrogen, wind -en getijdenenergie, zonne-energie, je kan door een combinatie van deze "alternatieve" vormen te maken een groot deel van het fossiele gebruik voorkomen. Weer een oorlog um sonst gevoerd (Irak), grapje.

Take care there, baby.