direct kiezen van "leiders" en democratie

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Tue Aug 19 17:45:43 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoe kan je nu stroman zijn zonder organisatie achter je. Ik vind de
partijbestuurders zoals ik ze noem nu stromannen, vandaar dat je bijna alleen
PVDA, VVD en CDA bestuurders ziet en weinig van ander allure. Je kan wel
degelijk de kiezers goed laten kiezen, beter dan de partijkaders, die meestal
al vastgeroest zijn. Volgens mij is de Edese burgemeester nog nooit
weggestuurd, maar ik kan me vergissen. dit probleem zit in het feit dat je tot
nu toe burgemeesters vrijwel niet tussentijds kan ontslaan. Ik wil wel een
risicovol bestuur, die risico's durft te nemen. Het leven is nu helaas niet
voorspelbaar.

Groeten Kees van Loon

 http://www.wanadoo.nl/