Brinkhorst's leugen over koeltorens...

K-PAX j.hoek20 at CHELLO.NL
Tue Aug 19 11:42:03 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Eric,

Het energieprobleem is technisch allang opgelost. De wil om het politiek uit
te voeren is er echter niet.

Als je weet dat het Europees parlement 4 mld euro aan subsidie uitgeeft aan
atoomenergie, en dit jaar nog 2mld euro heeft aangevraagd, voor de subsidie
van atoomenergie, en je weet dat Green Peace 6 jaar geleden al heeft
voorberekend dat een zonnecelpaneelfabriek die de hele wereld rendabel van
zonneenergie kan voorzien maar een 1/2 mld euro kost, dan weet je dat je
belasting geld als Europees burger letterlijk naar de kanker gaat.

Maar wat de capaciteit betreft qua stroomopslag, is er allang ee oplossing,
nl de waterstofbrandstofcel, die Mercedes wil gaan gebruiken voor zijn
electrisch aangedreven auto.

De Waterstofbrandstofcel kan nl. als energiecentrale gebouwd worden,
inderdaad, een hele grote accu, maar dan volledig ekologisch, geen
milieuoverlast, en het rendement van de energieoplslag is 40%, wat meer
rendement geeft dan de calorische verbrandingswaarde van aardgas.

Als je nu, net zoals de Britten nu doen, de Noordzee vol met windmolens zet,
en een bedrag van de Atoomsubsidie afknibbelt om een rendabele
zonnecelfabriek neer te zetten(wat is een 1/2 mld op 6mld atoomsubsidie),
dan kan je het hele land voorzien van ecostroom, en heb je genoeg
opslagcapaciteit(ook eko), om dag en nacht een continu
stroomvoorzien te hebben, en nog ecologisch ook.

Dus waar is de wil om deze ombuiging van budget te maken!!!!

 van atoomindustriesubsidies van 6 mld euro naar zonnecel en windindustrie,
dat is maar een stap van 1 mld euro, om de gehele wereld van duurzame stroom
te kunnen voorzien. Wie start deze "Brent Spar 2, ecosubsidies versus
atoomsubsidies.)  Is het D66, de liberale voorloper met een Groene tint, in
combinatie met Green Peace en andere maatschappelijke betrokken
organisaties.

Wie schud de Europese en Nederlandse burgers wakker, dat hun belasting geld
nu letterlijk naar de kanker gaat.  We gaan nu de straat wel op, als er 2 of
3 procent minder loon wordt uitbetaald, maar, als er de mogelijkheid is om
de wereld voorgoed van  de miliuevervuiling te verlossen, zowat gratis
stroom te hebben, minder belasing te betalen(goedkope stroom, goedkope
productie), en ook nog relatief meer geld ontvangen, dan een loonsverlaging
van 2 a 3 procent ooit kan verminderen aan loonsverlaging, dan vraag je je
af, waarom er niet gelijk een structureel draagvlak is om in deze richting
te gaan organiseren, op nationaal en Europees niveau, verzamel de "Groene
Partijen", maatschappelijke betrokken organisaties en andere politieke
partijen en  de milieuorganisaties op Euopees niveau, en start een solide en
lange termijn platform, dat houdt, om van het Europees(nationaal) Parlement
het geld los te krijgen voor een goede Eko-stroom infrastructuur, ten koste
van de Atoomsubsidies, die ze van 4mld naar 6 mld euro willen verhogen,
zonder dat iemand er bezwaar tegen maakt. Ze doen alsof het peanuts zijn,
maar gaat die 2 mld euro kan de hele energie markt duurzaam van energie
voorzien, alleen, welke partijen gaan deze Eko-trein aan het rijden
brengen???!!!

Ik hoop D66, het is een lange termijn idee, wat deze partij zal sieren, maar
het moet niet alleen bij de denktank blijven, er moet ook organiserende en
praktische actie komen, en bij deze nodig ik iedereen uit om mee te denken
hoe we dit Platform kunnen organiseren, om de Huisje/boompje/beestje-
stemmers wakker te schudden voor de mogelijkheden die er zijn voor een
betere toekomst, qua milieu en inkomen.

Nu de stroomschaarste aanhoudt, is dit HET moment om zo'n idee te lanceren,
politiek alswel maatschappelijk.

Ik hoop wat gelijkgestemde mensen met een zelfde inzicht te stimuleren om
mee te werken aan een platform, om dit economisch haalbare idee te lanceren,
voor een betere, schonere en goedkopere toekomst.

Read you later,

Joost van der HOek.