Brinkhorst's leugen over koeltorens...

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Aug 15 20:53:31 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad,

Het is en blijft verdacht, dat gedoe met de electriciteit en te weinig
reserves (waar laat je die eigenlijk, in een giga-accu?), maar handel in
energie via de APX valt volgens mij buiten de portee van art 46 WTE,
misbruik van voorwetenschap, nu het niet gaat om efecten in de zin van de
wet toezicht effecten verkeer, en er bij mijn weten geen aparte
strafrechtelijke wettelijke voorziening bestaat voor overige speculanten.
Ook op termijnmarkten voor koffiebonen moet je dus geduchtig met je
caffeinegebruik kunnen speculeren, zonder daarvoor op water en brood in het
cachot terecht te komen.

Groet,

Tjerk