RID

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Thu Aug 7 10:30:05 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<knip>

> Beste Marcel,
>
> Stel je eens voor dat Robbertsen door de kiezers direct gekozen was.
> Arrogant maar nu met steun van de kiezer!
> De kiezer toont hij zijn Sinterklaasgezicht en de raad daar lacht hij om.

En als 'ie dat werkelijk doet zijn er voldoende mensen om ervoor te zorgen
dat 'ie na vier jaar niet herkozen wordt...
Waarom houdt jij vast aan het kiezen van een burgervader door de raad? Dat
houdt in dat je in de praktijk altijd burgervaders krijgt die door een
meerderheid in de raad worden ondersteund, en dat is niet hetzelfde als een
meerderheid van de bevolking...... (Zie: Putten met z'n SGP burgermeester).

Ik wil gewoon te allen tijde _zelf_ kiezen voor degene die macht over mij
kan uitoefenen, en ik heb tot dusverre geen steekhoudende argumenten
daartegen gehoord. Of het moest zijn dat iedere gekozene onmiddelijk in een
Führer veranderd. (En zelfs dat is geen argument als ik die Führer(in) na 4
jaar weer weg kan stemmen).

Martin

> Groeten,
>
> John Wijsmuller