Lonen verlagen?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Aug 31 17:42:10 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zekers Frans,

Natuurlijk heeft de overheid een taak richting zwakkeren op de
arbeidsmarkt. Maar de manier waarop ze dat oplost vind ik beneden de maat.
Dat die zwakkeren, langdurig werklozen, in lage functies blijven steken,
kan ik me nog wel indenken. Maar als ze in verschillende sectoren worden
ingezet, verschillende overheden etc., dan zie ik geen noodzaak om tot een
eenheidsworst beloning over te gaan. Dan kun je nog marktconform belonen,
voorzover de overheid de markt volgt.

Dat er onbekwame types bij zitten, heb ik zelf ook wel eens meegemaakt bij
het fietsenstallingsbedrijf van Utrecht. Maar ja, onder "gewone" ambtenaren
schuilt soms ook een zenuwpees, zelfs in het bedrijfsleven kom ik ze wel
eens tegen met een day-off.

Henk Vreekamp, Utrecht.