Lid blijven van D66 of niet ?

Tue Apr 29 22:19:10 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees schreef:
> En je bent waarachtig de enige niet.
> De D66-website verhaalt:

> sterk en constructief was. Daarbij spraken de aanwezige leden geen veto
uit tegen onderhandelingen met > > CDA en VVD. Alles bij elkaar werd er
zaterdag wel een krachtig signaal afgegeven aan de onderhandelaars: >
Vooruit, het is goed dat jullie praten, goed dat jullie stevig en alles
behalve
> bescheiden praten, maar kom niet met te weinig thuis.

De aanwezige leden spraken inderdaad geen veto uit. Maar goed. die vraag is
ook niet voorgelegd. Bovendien werd in het begin te kennen gegeven dat dit
niet de plaats was vooröfficiele standpunten.
Niet dat ik zeg dat een keihard veto uitgesproken zou zijn.... Maar er is
gewoon geen sprake van geweest.

> Cees: 46 + 16 is nog geen 'ruim 250.'
> Dus zo'n ruim 190 mensen hebben hun mening niet gegeven (ga er van uit
dat iedereen stikkers heeft gehad :).

De stickers kon je gewoon van het blokje op het bord afhalen. Wellicht dat
velen het bord niet voldoende bekeken hebben. En hij stond in de hal bij de
ingang, voordat mensen de zaal ingingen.

> Het lijkt me duidelijk dat het bestuur en de fraktie wel willen regeren.
Het is me nog volslagen onduidelijk of de leden dat ook willen.
> Gezien de berichten van het bestuur/de fraktie komt er een congres, geen
poststemming.

Maar dat maken de leden toch zelf uit. Als er genoeg handtekeningen
verzameld worden dan moet het bestuur een referendum uitschrijven. Ik heb
van nog niemand gehoord dat daar obstakels voor zijn..... Dus pak em beet
400 handtekeningen en er komt een poststemming.

> Het kost iets meer tijd, maar ik denk dat het voor de partij ook veel
beter is.

Ik denk dat dat reuze meevalt... zeker indien het bestuur snel begint
ermee....

Groeten Joris