Lid blijven van D66 of niet ?

Tue Apr 29 14:20:41 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark schreef:
> Los van de vraag of het daar inderdaad om ging vind ik het een onzinnige
> oversimplificatie van de politiek, en ik ben er trots op dat D66 weigert
> zichzelf een 'links' of 'rechts' etiket op te plakken.

Dat staat er los van..... Van mij maak je ervan dat het ging om
progressief/conservatief of weet ik het. Maar dat het ergens om ging in de
zin van de tegenstelling PvdA CDA kan je toch niet geheel ontkennen (niet
voor iedereen)

> Da's dan niet slim want Thom de Graaf heeft in de campagne duidelijk
gezegd
> samenwerking met CDA en VVD niet uit te sluiten.

Mark dat is juist het erge..... Thom heeft duidelijk gezegd geen rechts
kabinet mogelijk te maken. En bovendien naar aanleiding van een hele reeks
punten duidelijk gemaakt dat het onmogelijk was dat we in zon regering
zouden stappen. Wellicht was je er niet bij op die avonden. Ik herinner mij
ook nog een lijst van Bert op deze lijst.... Dus niet uitsluiten, maar wel
zeggen dat het onmogelijk lijkt naar aanleiding van tal van punten in het
strategisch akkoord. Die zou helemaal opnieuw geschreven moeten worden. We
zullen zien of dat straks geheel herschreven is of niet.

Nogmaals, ik kan het voor mezelf verantwoorden indien Boris straks veel
binnenhaalt. Maar dat iedereen zich er bij neerlegd kan en mag je niet
vragen. Ik ben dan ook bang dat velen het niet kunnen, maar het wachten is
op het herschreven akkoord