partijreferendum-aanvraag

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Mon Apr 28 14:13:39 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Koek <mark at koek.net> schreef:

> Op het formulier staat dat het om een referendum gaat over
> samenwerking met CDA en VVD. Punt. Niks over de inhoud van een
> eventueel akkoord. Dus ik ben het met Fritz eens, dit zou een
> referendum worden over aansluiting bij de PvdA. En daar ga ik niet voor
> tekenen.
>
> Dat wil niet zeggen dat ik een partijreferendum over het
> *regeerakkoord* een slecht idee vind, trouwens, dat zou misschien best
> een leuk plan kunnen zijn (al zitten er haken en ogen aan, ook daarin
> geef ik Fritz gelijk).

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.dittrich.referendum.leider.html
Dittrich kondigde aan dat als hij besluit tot kabinetsdeelname, hij het onderhandelingsresultaat eerst aan het partijcongres zal voorleggen. Dat
krijgt het laatste woord.

Boris weet natuurlijk ook wel dat niet alle leden naar een congres komen :).

Overigens denk ik dat het best mogelijk is dat het onderhandelingsresultaat uitwerken in een kabinet beter is dan in de oppositie gaan (of nieuwe
verkiezingen forceren).
Ben benieuwd wat het resultaat van de onderhandelingen wordt.

Groet,

Cees Binkhorst - cees at binkhorst.xs4all.nl

Thucides (on Secr. Powel's desk): "Of all the manifestations of power, restraint impresses men the most."