partijreferendum-aanvraag

Sun Apr 27 16:08:54 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Iedereen moet zijn mening geven, elke kiezer, partijlid of niet, maar de
gekozen volksvertegenwoordigers bepalen wat ze doen, welke coalitie ze al
dan niet sluiten, partijen hebben niet de macht in Nederland, hoewel, maar
gekozen volksvertegenwoordigers, en die moeten er wel in meerderheid uit
zien te komen steeds.

We hebben een democratie en geen partijocratie.
Iedereen kan zich kandidaren al dan niet samen op een lijst. Partijen mogen
lijsten samenstellen maar de kandidaten kandideren zich, niet de partijen.
D66 kan dat de volgende keren weerdoen of niet.

Als alle partijen volksvertegenwoordigers binden door partijuitspraken
kunnen volksvertegenwoordigers nooit meerderheden sluiten.

Het nieuws over een partijreferendum zonder enige status, in strijd met de
kieswet feitelijk (zonder last of ruggespraak) schaad nu al de
onderhandelingspositie van D66. Gefeliciteerd.

Fritz