Welke Nieuwe stijl D66 verdient voortzetting!

Mark Koek mark at KOEK.NET
Sun Apr 27 12:10:18 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

A.C.P. van Wanrooij - D66 schreef:

> Simone:

> Ik ben het met het bovenstaande slechts gedeeltelijk eens.

Ik ben het er wel 100% mee eens. Daarom ben ik ook blij dat D66 niet
voor een volledig districtenstelsel is maar voor een *gemengd*
districtenstelsel.

Daarin wordt een deel van het parlement in een district gekozen, en met
de overige zetels wordt de proportionaliteit hersteld zodat 'one man one
vote' toch geldt.

Het beste van twee werelden, dus. Jammer is wel dat het aantal
districten daardoor hooguit 50 kan zijn (of je moet de Kamer uit meer
dan 150 leden laten bestaan).

Mark