Is D66 neo-conservatief i.p.v. vrijzinnig ?

Constantijn Dolmans dolmanscpim at HOTMAIL.COM
Fri Apr 25 13:55:40 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Mark, eerder:

>is in
>
>  Mark Koek <mark at koek.net> haakte daarop in met:
>ingeschreven,
>
>  Gefeliciteerd !
>
>  Maar dat bedoelde ik dus niet. 'De kar' is een metafoor voor waar de
>partij
>  inhoudelijk voor staat (ik neem aan dat Henk Vreekamp dat bedoelde en dat
>nam
>  ik dus over). Wie met CDA/VVD gaat praten, dient zoveel water in de wijn
>te
>  doen, dat... enfin, vul zelf maar in.

> [...]
Oh, inhoudelijk stelt D66 niets meer voor? Ook dat permitteer ik met je
oneens te zijn. De afgelopen twee á drie jaar heeft zich daar vanuit de
basis juist een kentering voorgedaan; minder abstract ouwehoeren, meer
kritisch debatteren over de concrete problemen van mensen. Voldoende bagage
in die kar hoor!

Overigens, bij praten drink ik graag een glas wijn. Praten kan prima zonder
water erin. Praten is niet hetzelfde als je ziel verkopen. Ook ik vraag me
af of kabinetsdeelname wel een juiste keuze is. Niet omdat ik dogmatisch
anti-CDA of anti-VVD ben maar omdat ik twijfel of we er wel voldoende uit
weten te slepen en met name of we onze rug recht houden de komende vier
jaar. De eerste tekenen zijn in ieder geval niet teleurstellend. Enfin, we
zullen zien.

Constantijn

Chatten met je online vrienden via MSN Messenger. http://messenger.msn.nl/