Is D66 neo-conservatief i.p.v. vrijzinnig ?

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Apr 25 10:07:26 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:

>  Een mens moet ook pricipieel kunnen zijn. Deze move is volstrekt onbe-
>  grijpelijk. Ze valt niet te rijmen men het verleden van de partij: een
>  coalitie met zowel VVD als CDA heeft de partij altijd afgewezen. Als men
>  dit maal een andere positie kiest, dan dient daar dus een reden voor te
>  zijn.

Een andere kant van dit verhaal hoorde ik onlangs van een lid die eind maart
haar lidmaatschap wilde opzeggen vanwege het 'njet' tegen CDA/VVD/D66. Haar
redenering: als je principieel niet met CDA en VVD wilt regeren, betekent dat
praktisch dat je nooit zonder de PvdA wilt regeren. En zij had geen zin om lid
te zijn van een PvdA-bijwagen.

Kan ik ook een heel eind in meegaan... :-)

Mark