18 jaar (waarom zoveel ?)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Apr 18 17:50:26 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Fortuyn is doodgeschoten. Dus monddood gemaakt.

Er komen ook geen boeken meer van hem uit en wat op de schappen staat
wordt teruggehaald?

> De media hebben zich gigantisch misdragen (en doen dat nog
>
> Dan moeten we de media ook maar doodschieten?

Dan wordt het wel erg stil.

> Als Fortuyn niet was doodgeschoten, zouden we die broers -
> die ik ook irritant vind - waarschijnlijk nooit hebben leren
> kennen.

Familie-trekje van de Fortuyns?

> Laten we eens aannemen dat Fortuyn zelf een bepaalde sfeer
> creeerde. Dan nog rechtvaardigt dit geen moord.

Mee eens.

> Dan nog is het geen reden om - zoals jij - blij te zijn over een moord.

Waarom niet? Als het Saddam betreft is het zelfs een mogelijk
doelstelling, ook van onze regering.
Ik begrijp je punt dus niet.

> Van der Graaf heeft Fortuyn doodgeschoten.
> Zonder reden.

Hij volgde zelf een andere redenering.

> In Nederland wordt voor de verkiezingen van
> alles gezegd. Zelfs als Van der Graaf werkelijk bang was
> voor wat er zou komen, had hij rustig kunnen afwachten of
> de zaken zich wel zouden ontwikkelen in een richting die
> voor hem onaanvaardbaar was.

Niet uit te sluiten is dat het al onaanvaardbaar voor hem was.

> Van der Graaf heeft Fortuyn vermoord om diens *woorden*
> Niet om diens *daden*.

Misschien om wat hij teweeg bracht?
Valt dit onder *woorden* of onder *daden*?

> Niet de mensen die niets van hem
>
> Voor zover je hier al gelijk hebt: dat waren *woorden*.

*Woorden* wel, de beweging(en) die daarmee op gang kwam niet.

Henk Elegeert